Aktuelt fra Salto

2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019

08.09.2017

Nye styrkekonsepter, godt alternativ til studiotrening

Høsten 2017 har vi startet opp med flere ulike styrkekonsepter med instruktør. Noen av konseptene er tøff styrketrening som passer deg som har trent en stund og som ønsker ny inspirasjon og veiledning på teknikk. Eller som ønsker et alternativ til trening i studio.
Kanskje du er ny til styrketrening? Da er dette også et trygt og godt alternativ.

Alle styrketimene er satt opp på timeplanen og har farge grønn.

CROSSTRAINING
Intervalltime med funksjonelle styrkeøvelser for hele kroppen. Vi trener i tidsintervaller gjennom hele timen, med for eksempel 45 sekunder trening og 15 sekunder pause. Variert og effektiv styrketime.

RÅSTERK
Hard styrketrening med super sett. Dvs. få repetisjoner, ved pause for en muskelgruppe kjører vi styrke for en annen. Går på både antall og tidsintervaller.

SALTO WOD
SALTO work of the day! Her blir det en styrkende overraskelse hver søndag. Du kan møte Crosstraining, Råsterk, Styrke og Tabata eller annen styrkeform. Uansett vil det være variasjon og du blir sterkere.

SLYNGE
Dette er funksjonell styrketrening med bruk av slynge. Kjernemuskulaturen (mage, rygg, bekkenbunn) brukes mye som stabilisering. Du bør ha vært med på introtime først.

SLYNGE CROSS
Styrketime med funksjonelle øvelser i slynge og vi bruker andre elementer som power slide, foamroller, egenvekt og annet. Mye stabilisering for mage, rygg og bekken i tillegg til øvelser for hele kroppen.

SLYNGETRENING INTRO
Slyngteknikktrening. Disse timene forbereder deg for SLYNGETRENING. Vi går rolig igjennom teknikk og øvelser i slyngen. En time for deg som vil lære øvelser i slyngen grundig, nybegynner eller øvet.

STYRKE 30
Hard styrketrening med vektstang, frivekter og egenvekt. Timen gir økt styrke. Vi jobber med tunge vekter og tar få repetisjoner.
 Timen varer i 30 min og du kommer ferdig oppvarmet.

TABATA
Intervallpreget styrketime. 20 sek kondis jobbing, 10 sek pause, 8 ganger. Effektiv for både å øke kondisjon og øke styrken i kroppen.

Kommenter med Disqus
Salto Treningssenter, Loesmoveien 79, 3300 Hokksund | 32 25 32 00 | E-post: Google Maps

Bilder tatt av: Hans Kristian Krogh-Hanssen