Styrke

Dette er ulike styrkeklasser i gruppe med ulikt fokus. Disse timene er farget med grønn på timeplanen.

  • CROSSTRAINING

    Intervalltime med funksjonelle styrkeøvelser for hele kroppen. Vi trener i tidsintervaller gjennom hele timen, med for eksempel 40 sekunder trening og 20 sekunder pause. Variert og effektiv styrketime.
    Lørdager rullering kl.09:30

  • SLYNGE

    Dette er funksjonell styrketrening med bruk av slynge. Kjernemuskulaturen (mage, rygg, bekkenbunn) brukes mye som stabilisering. Du bør ha vært med på introtime først.

  • STYRKE 30

    Hard styrketrening med vektstang, frivekter og egenvekt. Timen gir økt styrke. Vi jobber med tunge vekter og tar få repetisjoner.
 Timen varer i 30 min og du kommer ferdig oppvarmet.

  • TABATA

    Intervallpreget kondisjon og styrketime. 4 ulike stasjoner. 20 sek kondis jobbing, 10 sek pause, 8 ganger. 1 min pause. 40 sek styrke jobbing, 20 sek pause, 2 ganger. Deretter ny stasjon. Effektiv for både å øke kondisjon og øke styrken i kroppen.

Salto Treningssenter, Loesmoveien 79, 3300 Hokksund | 32 25 32 00 | E-post: Google Maps

Bilder tatt av: Hans Kristian Krogh-Hanssen